۲۷ فروردین ۱۳۸۹، ۱۰:۲۲

چیت چیان خبرداد:

اختصاص 2 درصد از اعتبارات عمرانی به پدافند غیرعامل

اختصاص 2 درصد از اعتبارات عمرانی به پدافند غیرعامل

قائم مقام وزیر نیرو از اختصاص 2 درصد از اعتبارات عمرانی در اختیار وزارت نیرو برای اجرای طرحهای پدافند غیرعامل خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید چیت چیان در همایش تقدیر از تلاشگران صنعت برق گفت: در زمینه استفاده از انرژیهای نو نباید مباحث را به صورت تعارف به کار بست چراکه ادامه چنین روشی راه به جایی نخواهد برد.

قائم مقام وزیر نیرو افزود: هم اکنون وزارت نیرو در حال رسیدن به نقطه اوج است، اما باید برای گذر از این دوران برنامه ریزی کرد چراکه در اصول مدیریتی، سرنوشت هر سازمانی بعد از رسیدن به دوره اوج، همانند یک منحنی، روند رو به افول می نهد. بنابراین برای مقابله با این روند و نیز پایداری سازمانی، خود را به تکنولوژیهای روز دنیا تجهیز کنیم.

وی تصریح کرد: ارتقاء کارایی نیروگاهها، کاهش تلفات خطوط انتقال و توزیع و بکارگیری سیستم های همزمان تولید برق و انرژی آغاز تولد روشهای جدید است. بنابر این اگر این الزامات را درک کنیم، بعنوان مدیران ارشد و عالی وزارت نیرو در آینده روند موفقیت آمیزی را برای سازمان های خود طراحی کرده ایم.

به گفته چیت چیان، هم اکنون دنیا به سمت استفاده از انرژی های نو در تولید برق مورد نیاز خود گام برداشته است، در حالیکه متاسفانه در ایران هنوز برخی مدیران و کارشناسان در اقتصادی بودن یا نبودن بکارگیری این انرژی خدادادی،‌ در شک و تردید هستند.

وی ادامه داد: این در شرایطی است که چین در سال 2009، معادل 12 هزار مگاوات از انرژی بادی برق تولید کرده است، امریکا نیز ظرف یکسال نصب نیروگاههای خود در زمینه انرژیهای نو را دو برابر کرده است، بنابر این چرا ایران شک دارد که این امر اقتصادی یا غیراقتصادی است.

به گفته این مقام مسئول در وزارت نیرو، نیروگاههای بادی و فتوولتائیک در سال به ترتیب 30 درصد و 37 درصد رشد در ظرفیت نصب شده در دنیا دارند در حالیکه ما هنوز اندرخم یک کوچه ایم.

وی اظهار داشت: باید به بکارگیری انرژی های نو در تولید برق کشور نه تنها بعنوان ابزاری برای تولید برق نگاه کرد بلکه با توجه به وضعیتی که به لحاظ شرایط اقلیمی و حتی سیاسی در کشور حاکم است، باید استفاده از این نوع انرژیها را در دستور کار جدی قرارداد، این درحالی است که این نیروگاهها نیاز به اتصال شبکه سراسری برق ندارند.

چیت چیان گفت: باید 10 درصد از انرژیهای تولیدی کشور را از طریق انرژیهای نو تامین کنیم تا بتوانیم امنیت ملی را تضمین کنیم. وی همچنین از اختصاص 2 درصد از کل اعتبارات عمرانی در اختیار وزارت نیرو برای اجرای برنامه های پدافند غیرعامل خبرداد.

کد خبر 1064604

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha